Aruba Tourism Authority

Samen met het hele team van ATA, ben ik aan de slag gegaan met het creëren van een brochure. We hebben het de inspiratiebrochure genoemd, omdat dat ons doel was: niet informeren zoals een brochure vaak doet, maar inspireren. Door veel foto's en weinig tekst te gebruiken, hebben we dit doel om kunnen zetten naar de realiteit. De brochure wordt gebruikt in Nederland, Italië, Duits-sprekende landen, Engeland en Scandinavië.

Bij A.T.A. houd ik me bezig met de visuele identiteit van Aruba in Europa. Zo stuur ik elke maand een nieuwsbrief uit, help ik bij het maken van online campagnes, doe ik updates aan de website, ben ik verantwoordelijk voor al het gebruikte beeldmateriaal en geef ik alles vorm wat maar vorm gegeven kan worden - van brochures en offline advertenties tot online banners en social media posts. Zie hieronder daar een kleine greep uit.

Ook op Aruba worden strikte maatregelen genomen om verspreiding van het Coronavirus tegen te gaan.

Met de verschillende markten van de Aruba Tourism Authority in Europa (Nederland, United Kingdom, Duitsland, Sweden en Italië) willen we in deze crisis een eenduidige communicatie naar buiten dragen - dit doen we onder meer door dezelfde beelden en teksten te gebruiken met betrekking tot het virus. Zie hieronder daar een aantal voorbeelden van.

Dit etiket voor een speciaal voor Aruba gebottelde rode wijn, is ontworpen in dienst van het Arubaans verkeersbureau. De wijn wordt gebruikt als relatiegeschenk en geleverd met een kaartje met informatie over de wijn.

Al jaren is Aruba Tourism Authority sponsor van Surfkids. In die sponsorship zit onder andere het geven van een ontwerp voor de kleurplaat in het jaarlijkse magazine. De kinderen die de mooiste kleurplaat insturen, krijgen een leuke goodie-bag van Aruba.